onsdag 1 september 2010

Zlatanismer

(Uppdaterad torsdagen den 21 oktober 2010.)

Att Zlatan Ibrahimovic säger vad han tycker torde vara känt för de flesta av oss. Nedan kommer några citat, så kallade "Zlatanismer".

OBS!
Har du lust att bidra med dina egna Zlatanismer?
Skriv gärna en Kommentar så skapar vi tillsammans en unik lista.

Ok, då kör vi...

Senaste Zlatanismer överst

Den 19 oktober efter Milans förlustmatch mot Real Madrid i Champions League:
"They will do well this year. They are not Barcelona but they have Mourinho.
They can win everything."
(Ibrahimovic om Real Madrid)

"Mourinho makes the diffence. Wherever he's gone he has created
a team of players who're prepared to give everything for each other."
(Under samma intervju)

"We spoke after the game, checking up on things. I thanked him
for all his kind words. He is a big human being, not just a big coach."
(Ibrahimovic om Mourinho under samma intervju som ovan)

Den 12 oktober, inför Sveriges VM-kvalmatch mot Holland:
"I don’t think I am special, I am just like everybody else.
I can’t help that I am good at what I do."
(Sagt till TV4)

"As long as I am motivated and have the adrenaline in me, I will succeed."
(Till samma kanal)

Den 29 september, efter Champions League-matchen mot Ajax:
"Vi ligger under. Då gör jag mål, eller då gör laget mål."

Den 23 september, publicerad av Johanna Garå, SvD, på Twitter:
"I forget as soon as possible every joumalist. They write only rubbish just to sell more copies"

Den 18 september, intervju publicerad på Soccernet:
"I have nothing whatsoever to reproach myself for."

Den 9 september 2010, "Zlatan om Zlatan" under sin första presskonferens för Milan.
Samtliga citat är hämtade från Anna Brolins twitter, som för övrigt är mycket läsvärd:

"Milan är bättre än Inter eftersom jag är här nu."

"Jag bryr mig inte om vad Inter tycker och tänker, det tillhör en annan tid."

"Har alltid tyckt Milan har snyggast matchtröjor."

"Berlusconi sa några viktiga ord... Och hemliga..."
(Zlatan om hur övertalningen gick till.)

"Det är två av tre som är nöjda med övergången; jag och Milan. Barca är nog inte lika nöjda."

"Om jag inte vinner är det något som är fel. Alla lag kommer få det tufft mot oss."

"När jag bad Mino kolla upp eventuellt byte sa han bara; Don't worry, jag ordnar det."

Tidigare Zlatanismer:

Zlatan: "When we met Milan, Ronaldinho came into the locker room.
He asked ”Did you pack your bags yet? I am taking you home to Milano.”

Fråga till Zlatan under landslagets presskonferensen den 1 september angående klubbytet:
- "Vem är vinnare/förlorare i denna affär?"
- "Jag! Jag är alltid en vinnare. Vad jag än gör."

"The problem was one person. The club and players were fantastic. Everybody helped
me on and off the pitch. The bad light should be on the philosopher."
(Zlatan om relationen med klubben och spelarna i Barcelona respektive tränaren.)

"Vaddå present? Hon fick ju Zlatan."
(Zlatan på frågan vad han gav sin flickvän i födelsedagspresent.)

...to be continued.

Hans