tisdag 17 augusti 2010

Överfallsrån, bilolyckor, styckmord... nåt måste med!!!

P1, P2, P3 eller kanske framförallt P4. Många är vi som lyssnar på radio medan vi arbetar. Inte alltid aktivt, men lite sådär... i fjärran. Vi kan höra om det skulle hända nåt.

Själv har jag i årtusenden lyssnat på samma reklamradiostation.
Anledningen är egentligen enbart deras roliga radiopratare på eftermiddagarna. En av dem har nyss ersatts av en annan, men det blev absolut inte sämre radio. Tvärtom.

Men nu är det dags att gå vidare.
Varför? undrar du säkert genast.
Jo, detta berättar jag gärna:

1. Jag måste helt enkelt ta reda på om alla reklamradiostationer spelar exakt samma låtar varje dag
2. Men främst måste jag kolla om deras nyhetssändningar alltid måste ha med ett inslag om överfallsrån, bilolyckor och / eller styckmord, oavsett vad som har hänt i världen

Äh... vi får se. Kanske har jag bytt tillbaka redan i morgon.
Lovar dock inte att återkomma i ämnet.

Hans