I kväll publicerade tidningen Billboard denna artikel på sin sajt. Rubriken är:
"Spotify Seems to be Overtaking YouTube's Streaming Dominance"
Artikeln innehåller också infographics med en rad spännande siffror.
Artikeln inleds med dessa rader:
"Hozier's 2014 breakout can be attributed to the popularity of "Take Me To Church's" intriguing music video on YouTube. With an impressive 24 million video views to date, it's surprising that in any given week, more people listen to "Take Me To Church" on Spotify than on YouTube (and that includes user-generated views counted by YouTube's contentID system)."
Och följs av stycket...:
"Of course, some songs, like Nicki Minaj's "Anaconda" and Meghan Trainor's "All About That Bass" still dominate in the YouTube category because of their popular music videos, but it looks as though Spotify has a majority stake in the "up-and-coming" category."
(Källa: Billboard)
Uppdaterad klockan 22:30:
Taylor Swifts antal visningar på YouTube, när det gäller låtarna "Shake it Off" och "Blank Space", har på YouTube och på Vevo dubblerats vecka efter vecka efter Swifts valde att ta bort sin katalog från Spotify.
(Källa: Sajten Nielsen Newswire)